Vanliga frågor

Man kan såklart alltid ringa oss om man har en fråga. Men vissa av er gillar att browsa och hitta svar själva. Denna sida är tillägnad er. Här får ni svar på de vanligaste frågorna.

1. ”Kan ni cykla utanför stan också?”

Ja, det kan vi göra om det är ett rimligt avstånd. På vår Zonkarta hittar ni information om priser för bud utanför stan. Vi försöker cykla med allt vi kan men i de fall det är för långt ut använder vi vår samarbetspartner som har bil.

2. ”Kan ni cykla med ett långt rör/en stor tavla/fem hinkar vatten /femton flyttkartonger?”

Ja, kanske. Våra lastcyklar klarar av upp till 100 kg beroende på utformning. Man kan cykla långa och breda saker men det måste avgöras från fall till fall. Hör av er och berätta vad ni behöver transporterat så svarar vi på om vi kan lösa det på våra cyklar eller inte.

3. ”Kan ni hjälpa till på helg- eller kvällstid?”

Våra ordinarie öppettider är helgfri vardag 8:00-18:00. Om ni behöver hjälp utanför dessa tider så kan vi ibland hjälpa till med det. Ring oss och fråga så kan vi svara på om någon kan tänka sig att jobba helg eller kväll just vid det tillfället.

4. ”Hur betalar man?”

Företag får en faktura i slutet av månaden. Privatpersoner swishar 1233720224

5. ”Hur gör jag för att boka bud via whatsapp?”

Om du vill boka bud via whatsapp behöver vi bara ditt telefonnummer. När vi har det så startar vi en gruppkonversation mellan dig och alla oss som jobbar på Joyride. Där kan du sen skriva till oss om du har frågor eller vill boka ett bud. Där kommer vi även skriva leveransbekräftelse för varje utfört uppdrag. Du kan även bjuda in kollegor hos dig som du vill ska kunna boka bud eller ställa frågor. Ring eller mejla oss så skapar vi en chatt för dig och ditt företag.

6. ”Jag har många bud som ska gå samtidigt. Kan jag få rabatt?”

Vi kan ge rabatter för vissa uppdrag, det måste diskuteras från fall till fall.